شهرهای مهم کانادا

شهر تورنتو

شهر تورنتو

تورنتو پایتخت استان انتاریو و پرجمعیت ترین شهر کانادا ، یکی از بزرگترین قطب های اقتصادی و گردشگری در جهان محسوب می شود. طبیعت بی نظیر ، صداها و طعم های مختلف در این شهر سبب شده تا ساکنان آن، زندگی چند زبانه و هیجان انگیزی را تجربه کنند. وجود بیش از 100 زبان زنده و مختلف دنیا در این شهر سبب شده تا به شهری چند ملیتی و چند فرهنگی تبدیل شود.

چند ملیتی بودن این شهر، باعث به حداقل رسیدن مشکلات مربوط به نژادپرستی در این شهر شده و مباحثی از قبیل شهروند درجه 2 و … در این شهر احساس نمی شود. لازم به ذکر است که یک چهارم جمعیت کانادا در فاصله ی 160 کیلومتری این شهر واقع  شده اند.

با وجود اینکه تورنتو جزء گرانترین شهرهای کانادا برای زندگی است ولی دارای فرصتهای شغلی بسیار زیادی برای مشاغل مختلف اعم از مشاغل کارمندی و خوداشتغالی می باشد و به همین دلیل، طیف وسیعی از تجار، پزشکان، مهندسین، وکلا و بسیاری دیگر از مشاغل موفق در تورنتو را مهاجرین تشکیل می دهند.

شهر ونکوور

شهر ونکوور

ونکوور یکی از بهترین شهر ها برای مهاجرت به حساب می آید. سیستم آموزشی، درمانی، کیفیت بالای خدمات، زیبایی و تمیزی این شهر سبب شده تا بسیاری افراد این شهر را برای مهاجرت کردن انتخاب کنند. ونکوور شهر چند قومیتی است و این موضوع سبب شده تا مهاجران در این شهر احساس غربت کمتری داشته باشند. به طور کلی می توان گفت ونکوور نیز مانند تورنتو از نظر تجاری و رفاهی یک شهر مرفه است.

شهر مونترال

شهر مونترال

شهر مونترال در استان کبک و در جنوب شرقی کانادا واقع شده است. این شهر دومین شهر پرجمعیت کانادا و دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان جهان بعد از پاریس میباشد. منطقه ی مونترال قدیم از جاذبه های گردشگری مونترال است که تاریخ غنی این شهر را از قرن 16 تا به امروز نمایش میدهد. همچنین شهر کبک (Quebec City) در نزدیکی مونترال، دارای جاذبه توریستی بسیار خوبی می باشد.

بدلیل دشوار بودن پیدا کردن شغل در مونترال در صورت عدم تسلط به زبان فرانسوی، دولت کبک طرحهای بسیار خوبی برای حمایت از مهاجران در حین آموزش زبان فرانسوی پیش بینی نموده است.

شهر گلکری

شهر گلکری

شهر گلکری در جنوب استان البرتای کانادا واقع شده است و یکی از شهر های مناسب برای زندگی و مهاجرت در سال 2018 و 2019 در کانادا شناخته شده است. همه ساله جشن ها و فستیوال های زیادی در این شهر برگزار میشود و شهر گلکری میزبان افراد زیادی از سرتاسر کانادا و کشورهای دیگر میباشد. این شهر بالغ بر 1 میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از پر جمعیت ترین شهر های کانادا محسوب میشود. وجود دو رود bow  و elbow  در اطراف این شهر سبب شده تا از طبیعت بکری برخوردار باشد. زبان انگلیسی زبان رایج مردم این شهر است. 

شهر ادمونتون

شهر ادمونتون

شهر ادمونتون مرکز استان البرتا است و حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر بعد از گلکری دومین شهر بزرگ  استان آلبرتا است. شهر ادمونتون به علت داشتن ذخایر نفتی زیاد یکی از مراکز اصلی در صنعت نفت وگاز میباشد. همچنین به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر مانند دانشگاه آلبرتا به یکی از مراکز تحقیق و تکنولوژی کانادا تبدیل شده است. زبان انگلیسی زبان رایج مردم این شهر است. 

شهر اتاوا

شهر اتاوا

اتاوا بین مرز دو استان انتاریو و کبک قرار گرفته است ، چهارمین شهر پرجمعیت کانادا و پایتخت سیاسی این کشور میباشد. شهر اتاوا بسیار تمیز است با جاذبه توریستی و گردشگری بالا. زبان رسمی مردم اتاوا انگلیسی و فرانسوی است و واحد پول آنها دلار کانادا میباشد.

شهر ساسکاتون

شهر ساسکاتون

شهر ساسکاتون مرکز استان ساسکاچوان در حدود 260 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر در سال 1883 تاسیس شده است و اقتصاد آن بر پایه ی صنایع نفتی و کشاورزی میباشد. زبان مردم این شهر انگلیسی و واحد پول در این شهر دلار کانادا میباشد.

اسکرول به بالا