آبشار نیاگارا​

Niagara Falls

یکی از مهمترین جاذبه های توریستی کشور کانادا(که برخی آن را نماد اصلی کشور کانادا می دانند) و مشهور ترین آبشار دنیا به حساب می آید که هر ساله میلیون ها بازدید کننده را از سراسر دنیا به کانادا می کشاند. آبشار نیگارا در امتداد مرز کانادا با  شهر بوفالو آمریکا قرار دارد و فاصله آن از تورنتو،  2 ساعت رانندگی می باشد.

این آبشار دارای نمای بسیار زیبایی می باشد. قایقهای مخصوصی وجود دارند که گردشگران می توانند با سوار شدن در آنها به نزدیکترین فاصله ممکن از آبشار رفته و تجربه خاطره اگیزی برای خود ایجاد کنند.. این ماجرا و تعبیه تلسکوپ های مخصوص جهت تماشای آبشار از راه دور، باعث شده تا علاوه بر تماشای زیبایی های آبشار، جشنواره های جالبی نیز در کنار آن برپا شود.

پیاده روی در  مکان های مخصوص کنار آبشار نیاگارا و پیاده رو مجاور آن بسیار لذت بخش است. مکانات تفریحی خیابانهای اطراف آبشار، از دیگر جاذبه های توریستی این منطقه می باشد. همچنین شبها نورپردازی بسیار زیبایی بر روی آبشار انجام می شود. در مناطقی از تورنتو اتوبوسهایی جهت انتقال توریستها از این شهر به محل آبشار تعبیه شده است.

آبشار نیاگارا یکی از 10 نقطه دیدنی دنیا

8 حقیقت جالب در مورد آبشار نیاگارا

  1. ارتفاع این آبشار در حدود 51 متر می باشد.
  2. در هر ثانیه، 600 هزار گالن آب به دریاچه می ریزد.
  3. کلمه نیاگارا برگرفته از کلمه Onguiaahra به معنی تنگه می باشد.
  4. بخشی از فیلمهای نیاگارا و سوپرمن در این منطقه فیلمبرداری شده است.
  5. از سمت کانادا منظره زیباتر و وسیعتری از آبشار نیاگارا قابل مشاهده است.
  6. رنگ جلیقه گردشگرانی که از مرز کانادا یا آمریکا توسط قایقهای مخصوص وارد محدوده آبشار شده اند، آنها را از یکدیگر متمایز می نماید.
  7. عده ای از زمین شناسان معتقد هستند این آبشار از عصر یخبندان وجود داشته است.
  8. صدای آبشار از فواصل دور قابل شنیدن می باشد.
اسکرول به بالا