ساختمان پارلمان در اتاوا

Ottawa’s Parliament Hill

ساختمان پارلمان در بالای رودخانه اوتاوا بنا شده است و معماری آن مانند ساختمان های پارلمانی متعلق به نیمه دوم قرن نوزدهم است. ساختمان پارلمان هیل منطقه ای در جنوب رودخانه اتاوا، واقع در ایالت انتاریو می باشد.
سه ساختمان عظیم با نمای سنگی و سقف سبز رنگ و باشکوه مجموعه ساختمان پارلمان را تشکیل داده است.
سبک معماری پارلمان هیل گوتیک است که در زمان ویکتوریا و با ارتفاع ۵۰ متر ساخته شد. این بنا، سازه ای سنگی می باشد و در کارهای زینتی داخل ساختمان از ماسه سنگ های اوهایو استفاده شده است. کتابخانه پارلمان که در قسمت پشتی ساختمان قرار گرفته است، ساختمانی هشت ضلعی است که از لحاظ معماری بسیار زیبا و شگفت انگیز می باشد.
برج صلح که برای بزرگداشت کشته‌شدگان کانادایی جنگ جهانی ساخته شده و این روزها از مشهورترین نمادهای این کشور به شمار می‌آید، ساختمان پارلمان هیل را به دو بخش تقسیم کرده است.


چشم‌انداز زیبای شهر و رودخانه مشهور اتاوا از بالای برج صلح، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.
مردم عادی می توانند هنگامی که جلسات دولت در حال برگزاری است، از برج صلح بالا رفته و مناظر را تماشا کنند. تورهای رایگانی نیز جهت بازدید از ساختمان پارلمان و معرفی تاریخچه اش در این مکان برگزار می شود.
محوطه وسیع ساختمان پارلمان کانادا با آب‌نمایی زیبا در وسط آن (که شعله‌های آتش از میان آب‌‌هایش زبانه می‌کشد) تماشایی‌تر شده است.
یکی از جذاب ترین برنامه هایی که در این ساختمان اجرا می شود، مراسم تغییر شیفت گارد می باشد. این مراسم در زمانی که برج ساعت ۱۰ بار زنگ می زند انجام می گیرد.
مهم‌ترین جشن‌های ملی کانادا همچون جشن روز ملی کانادا در همین محوطه برگزار می‌شود.
کمی پایین تر از پارلمان هیل در کنار رودخانه اوتاوا، مسیر پیاده روی مخصوصی احداث شده است که پیاده روی در آن بسیار جذاب، رمانتیک و لذت بخش است.

اسکرول به بالا